איך להתחתן כדת משה וישראל?

ישנן דרכים שונות להתחתן ביהדות. אחת מהן היא להתחתן בבית דין יהודי והדרך השנייה היא להתחתן באולם. במידה ואחד מבני הזוג לא יהודי, על מנת להתחתן בבית דין יהודי,אחד מבני הזוג צריכים לעבור תהליך גיור. על בני הזוג להתגייר אם אחד מבני הזוג אינו יהודי או אם אחד מהשניים נולד כיהודי אך התגייר מאז. כדי להתחתן באולם, בני הזוג צריכים שיהיו לפחות שני עדים והם צריכים רב שיקד אותם שיוכל לערוך את הטקס, סוג נישואים זה נקרא "קידושין". במסגרת טקס החתונה היהודי, הרב מקריא שבע ברכות הנקראות שבע ברכות. ביהדות, נישואים הם לא רק איחוד בין שני אנשים, זוהי התחלה של חיים משותפים ביחד.

טקס החתונה היהודי נקרא קידושין ויש בו שלבים רבים

הצעד הראשון בתהליך הנישואין היהודי הוא מציאת בן זוג מתאים. מי שרוצה להינשא חייב להיות רווק, ללא בן/בת זוג. השלב השני בתהליך הנישואין היהודי הוא לבקש  את ידה של האישה מהוריה. לאחר מכן הגבר צריך להציע אירוסין לבת זוגתו, לכרוע ברך ותת לה טבעת המסמלת על התחייבות של בני הזוג. רק לאחר שהאישה הסכימה להינשא מתחיל תהליך הקידושין. תהליך הנישואין ביהדות דומה לזה שבדתות אחרות. בני הזוג צריכים להיות מאוהבים זה בזה, והם צריכים להסכים שהם רוצים להתחתן. הטקס עצמו אינו מסובך, אבל יש הרבה מסורות וטקסים שקודמים לו.

מה חשוב לדעת את החתונה?

אחד השלבים החשובים ביותר בארגון החתונה הוא האירוסין, שבדרך כלל כולל טבעת. לאחר האירוסין, משפחת הכלה בדרך כלל תערוך לה מסיבה כדי לחגוג. משפחתו של החתן בדרך כלל עורכת לו גם מסיבה, הנקראת מסיבת רווקים או "שינדיג לרווקות". הקידושין הוא טקס נישואין יהודי המתקיים בפני עדים. על מנת להתחתן על פי היהדות, החתן והכלה צריכים לחתום על מסמך הנקרא כתובה. לאחר מכן הם קוראים שבע ברכות ושותים יין, החתן אומר את הפסוק ״ארי את מקודשת לי״ לאחר מכן החתן שובר כוס מתחת לכף רגלו, המסמלת את נכונותו להינשא. היהדות היא דת מונותיאיסטית ואחת הדתות העתיקות בעולם. יש לה מערכת ייחודית של חוקים ומנהגים שאחריהם נוהגים יהודים.

ישנם שלבים רבים הכרוכים בנישואין על פי היהדות. ראשית, על הגבר לבקש רשות מאביה של האישה. אם אביה יסכים, אז הוא יבקש את ידה בנישואין ויתן לבתו טבעת. לאחר מכן יתארסו השניים ותאריך החתונה נקבע. החתן יצטרך גם לספק נדוניה שהיא בדרך כלל כסף או רכוש שהוא נותן לכלתו כביטוי של אהבה וכבוד כלפיה. לאחר מכן יעברו בני הזוג טקס יהודי מסורתי שבו הם נשואים רשמית וכעת יכולים לחיות יחד כבעל ואישה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *