פדיון כפרות באינטרנט

פדיון כפרות

"זה חליפתי, זה תמורתי, זה כפרתי – זה התרנגול ילך למיתה" – אנחנו רגילים לראות אותם בכל שנה בימים הנוראים: חבורות-חבורות של יהודים שאימת הדין עליהם מצטופפים בקרנות הרחוב ומקיימים פדיון כפרות מסורתי, מקווים לזכות בדין הנורא. בשנים האחרונות, יותר ויותר יהודים בוחרים לפדות את חטאיהם באמצעות דמים – כספים – ובכך לקיים את מצוות הצדקה במלואה. האם ידעתם שניתן לבצע את הפדיון אונליין?

מה זה פדיון כפרות באינטרנט?

בערב יום כיפור, נהגו יהודים רבים ל"השית" את עוונותיהם על חיה הנשלחת למיתה ולצדקה לעניים,

פדיון כפרות באינטרנט
פדיון כפרות באינטרנט

בדרך-כלל תרנגולים ואווזים. הסברה המקובלת להופעת המנהג של פדיון כפרות היא חלופה פרטית לטקס השעיר לעזאזל המקראי – לאחר חורבן בית המקדש, חכמי ישראל תיקנו את מנהג הכפרות, המגלם בתוכו מספר אלמנטים מרכזיים מהיהדות: צדקה וקורבן.

פדיון כפרות באינטרנט – איך מבצעים את טקס הפדיון?

כאמור, ניתן לבצע פדיון כפרות בשתי שיטות. בשיטה הראשונה, המסורתית, היא באמצעות חיה: תרנגול עבור גבר, תרנגולת עבור אישה, ושתי תרנגולות – זכר ונקבה – עבור אישה בהיריון. מהלך הפדיון הוא מהיר וקליל: מסובבים את התרנגול מעל הראש ומקריאים את הנוסח המקובל: זֶה חֲלִיפָתִי. זֶה תְּמוּרָתִי. זֶה כַּפָּרָתִי. זֶה הַתַּרְנְגוֹל יֵלֵךְ לְמִיתָה. וַאֲנִי אֶכָּנֵס וְאֵלֵךְ לְחַיִּים טוֹבִים אֲרוּכִים וּלְשָׁלוֹם – שלוש פעמים. את התרנגול שוחטים ומביאים לצדקה לעניים.

השיטה השנייה, המקובלת יותר כיום, היא לקיים את הפדיון באמצעות כסף מזומן או באינטרנט. לוקחים סכום כסף מסוים – סכום המשתנה בהתאם למנהג ולאדם, כאשר הסכומים נעים בין ח"י שקלים לאדם ועד ל-180 שקלים. את כספי הפדיון מסובבים מעל הראש, בדיוק כמו התרנגול, ומקריאים את הנוסח המקובל. לאחר מכן נותנים את הכסף לצדקה לעניים.

פדיון כפרות באינטרנט בכסף

אכן, בשנים האחרונות יהודים רבים בוחרים לקיים את טקס פדיון כפרות באינטרנט באמצעות כספים ובכך להימנע מצער בעלי חיים, לקיים מצוות צדקה למהדרין ואף להרגיש, כפשוטו, את הדמים הרבים עוזבים אותו. לא לחינם דמים נקראים כספים – המאמצים הרבים שהיהודי השקיע עבור הכספים האלו, שיוצאים ממנו בצער ובלב כבד, הם לכשעצמם בעלי כוח וסגולה לחזרה בתשובה.

מטרת הפדיון

יהודים רבים טועים ומניחים כי עצם ביצוע פדיון כפרות מנקה את העוונות של האדם והם עוברים כבמטה קסם אל התרנגול המסכן, אולם לאמיתו של דבר, דבר זה אינו נכון כלל. המשמעות העומדת מאחורי הפדיון היא לשם חזרתו בתשובה של האדם – כאשר היהודי רואה את התרנגול נשחט לנגד עיניו ומבין שעונשו עלול להיות דומה, מיד מתעורר להרהר במעשיו, ומתוך כך יבוא לחזור בתשובה שלמה.

פדיון כספים פועל בדיוק באותו האופן – לא ניתן להמיר את העוונות בסכומי כסף, אלא מדובר במצוות צדקה – דמים. כאשר יהודי נותן צדקה לעניים, הוא "מקריב" את הדמים שלו, כלומר, את הכספים שהוא עמל עליהם רבות, כדי לעורר רחמי שמים עליו ולסייע לו לחזור בתשובה שלמה.

מעוניינים בפדיון כפרות אונליין לכתחילה? אצלנו ניתן לקיים את מנהג הכפרות במלואה – כספיכם יישלחו לעניים וליהודים יראי שמיים העוסקים בתורה. לפרטים נוספים ולביצוע הפדיון התקשרו למספר 03-5704622

או מלאו את הטופס למטה.

השאירו כעת שמות לתפילה:



פרטי התורם: