תרומה לילדים רעבים

תרומה לילדים רעבים – קופת חזון איש

העם היהודי הוא רחום וחנון. התכונה הזאת בולטת במיוחד בעתות מצוקה וכאשר מתעורר הצורך להרים תרומה לטובת קבוצות נזקקות. אחת התרומות היותר חשובות שהיא הרבה מעבר למצווה, הינה הרמת תרומה לילדים רעבים ונזקקים. אנשי החסד של קופת החזון איש נותנים מעצמם וממרצם, על מנת לאפשר לכל ילד בישראל לאכול לשובע. היהודים היקרים האמונים על איסוף תרומה עבור לילדים, אלמנות ויתומים, למשפחות ונזקקים באשר הם, עושים לילותיהם כימים בניסיון להעניק לכל אדם את המינימום הנדרש לו לחיים תקינים. מיהו החזון איש? כיצד קורה שיש בעם ישראל בארץ ישראל ילדים נזקקים? אילו משימות נוספות נטלו על עצמם הציקים המפעילים את קופת החזון איש? 

החזון איש – חייו ופועלו

הרבה ישעיהו קרליץ, הוא החזון איש, נולד בשנת 1878 והלך לעולמו בשנת 1953 למניינם. אחד המאפיינים המשמעותיים בחייו היה העובדה שהרב הזה הקדיש את כל חייו ליצירותיו התורניות, שמצוטטות עד היום בפסקי הלכה ובפרשנות. זאת, אף שהאיש הצנוע הזה מעולם לא שימש בתפקיד רבני רשמי כל שהוא. סדרת הספרים שכתב נקראת החזון איש, וממנה ניתן הכינוי לאדם הדגול הזה. עם השנים הפך החזון איש לדמות נערצת, והקים דורות רבים של תלמידים. אחרי מותו הוקמה קופת חזון איש לאיסוף תקומות לנזקקים, יתומים וכן תרומות לילדים רעבים. בנוסף, תומכים אנשי החסד של קופת החזון איש גם באלמנות ויתומים, הן בסיוע כספי והן בתמיכה נפשית.  

תרומה לילדים רעבים ולמה היא כל כך חשובה

מדינת ישראל היא מדינת רווחה, עם כל המשתמע מהמונח הזה. יחד עם זאת, קורה לא אחת שיחידים ומשפחות נופלים בין הכיסאות. כך למשל קורה לא אחת שבנים למשפחות שבהם האב הוא תלמיד חכם והאם איננה משתלבת בשוק התעסוקה, נותרים ללא מקור פרנסה. קופת החזון איש מזהה את המקרים הדחופים ומעניקה תרומה לילדים רעבים או למשפחות נזקקות, על מנת לאפשר לילדים הללו להמשיך וללמוד, להשכיל ולהתפתח תוך שהדאגה לאוכל ולפרנסה לא נופלת על כתפיהם הקטנות.

פעולות חסד שונות של קופת החזון איש

מלבד תרומה לילדים רעבים, עוסקים המפעילים של קופת חזון איש באיסוף תרומות ליתומים, למשפחות נזקקות וגם לתלמידי חכמים. כל זאת, במטרה לייצר את התנאים הדרושים להם להמשיך ולעסוק בתורה. להלן הפעולות השונות של קופת החזון איש:

  • תרומה לילדים רעבים: תרומה כאמור נמנית עם הפעילויות החשובות ביותר של קופת החזון איש.
  • סיוע לאלמנות: סיוע לאלמנות מאפשר להן לגדל את הילדים שלהן תוך הקטנה משמעותית של דאגות הפרנסה ודאגות היום יום שלהן.

קופת החזון איש פונה לכל עם ישראל בבקשת תרומות שיסייעו לה להמשיך ולהעניק לכל דכפין כפי צרכיו. אם יש לך עניין לתרום ולתת את החלק שלך לעם ישראל, זה בהחלט המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת ולהרים תרומה שתסייע לכלל עם ישראל.  

השאירו כעת שמות לתפילה:



פרטי התורם: