תרומות למשפחות שכולות

תרומות למשפחות שכולות – קופת בית אברהם

התורה וההלכה היהודית כאחת מצוות על מתן צדקה ורואות בצדקה ובתרומה מצווה יסודית שעל כל יהודי לקיים. ישנם כמה אופנים של נתינת צדקה וכמה מצבים שונים שבהם קיימת החובה המוסרית של כל יהודי להרים תרומות למשפחות שכולות ולתת צדקה לעניים. מהם המצבים שבהם נדרש כל יהודי להרים תרומה ולתת צדקה? למה תרומה למשפחות שכולות היא אחד המעשים הנאצלים ביותר? מהי קופת חזון איש ואיך היא פועלת למען הזולת? בשורות להלן נרחיב את היריעה בסוגיות אלה.

הנפש היהודית ומתן צדקה ותרומה

צדקה כהגדרתה הינה מתן עזרה חומרית וכל עזרה אחרת הנדרשת למי שנזקק לה. אף שהמצווה הזאת מוזכרת בתורה שלוש פעמים בלבד, רוח הדברים מרחפת על פני פסיקות רבות ואמירות רבות של חכמים, פרשנים ופוסקי הלכה. עם השנים התקבעה משמעות דומה מאד למונחים "צדקה" ו"תרומה". נכון להיום, כאשר מדברים על תרומה, מדברים למעשה על צדקה.

  • תרומה לעניים: אחת המצוות החשובות ביותר היא תרומה לעניים. זאת, במטרה לאפשר להם לחיות חיים של כבוד, בלא שיצטרכו חלילה לעשות דברים או לבצע פעולות אסורות על מנת להשיג מזון, מחסה ולבוש להם ולבני המשפחה שלהם.
  • תרומה לנזקקים: כשמשתמשים במושג "נזקקים" אין מדובר בהכרח על עניים מרודים. לא אחת מדובר על משפחות נורמטיביות ואנשים שנמצאים בזרם המרכזי של החיים היהודיים ובכלל. עם זאת, אנשים כאלה מגיעים לא אחת, מסיבות שונות, למצב שבו הם נזקקים לתרומות.

תרומות למשפחות שכולות והמשמעות שלהן

מדינת ישראל נלחמת מאז הקמתה על זכות הקיום שלה. לאורך השנים קיפחו רבים, אזרחים וחיילים כאחד, את חייהם על מזבח ההגנה על המדינה ועל אזרחיה. עם זאת, עבור בני המשפחה של ההרוגים, קרה לא אחת שההקרבה של בן המשפחה גרמה להם זעזוע כלכלי שהמשפחה השכולה איננה יכולה להשתחרר ממנו. זה קרה כאשר הבן או הבת שהמשפחה שכלה היו המפרנסים העיקריים שלה, או לחילופין כאשר המוות והשכול גרמו למי שמפרנס לדיכאון או למצב נפשי המונע ממנו להביא פרנסה הביתה.  תרומות למשפחות שכולות נועדו, לפיכך, לסייע לבני המשפחה לנהל חיים תקינים, ללא כל חשש מוני קשיים במילוי הצרכים הבסיסיים.

קופת החזון איש והתפקיד החברתי שלה עבור תרומות למשפחות שכולות

החזון איש, הוא הרב אברהם ישעיהו קרליץ, היה אחד מגדולי פוסקי ההלכה של המאה העשרים וכתב את סדרת הספרים "החזון איש" שעל שמה הוא מכונה כך עד היום. ואולם יחד עם פעילותו ההלכתית היה הרב קרליץ גם פעיל בנושאי תרומה וצדקה. על שמו פועלת כיום קופת החזון איש, המפרנסת משפחות רבות. מדובר במבוגרים וילדים שאין ידם משגת לנהל חיים תקינים ללא דאגה חומרית. אם יש בידך לעזור ולסייע, זה המקום הנכון עבורך לתת תרומות למשפחות שכולות. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולתרום באמצעות קופת חזון איש למשפחות שכולות ולנזקקים.

השאירו כעת שמות לתפילה:



פרטי התורם: