תרומות למשפחות במצוקה

תרומות למשפחות במצוקה – בית אברהם

העידן המודרני הביא בכנפיו רווחה יחסית ואפשרות לכל אדם להתפרנס בכבוד. גם מדינת ישראל התברכה במוסדות שונים שכל מהותם סיוע כלכלי ואחר למשפחות ויחידים, גברים ונשים מכל הגילאים המגזרים. ואולם למרבה הצער, גם כיום יש רבים שאין להם האפשרות להביא הביתה פרנסה במידה שתמנע מהילדים ומשאר בני המשפחה מצוקה ורעב. איך קורה שבעידן המודרני עדיין נדרשות תרומות למשפחות במצוקה? מתי משפחה נחשבת משפחה במצוקה ואיך אפשר להבחין בזה? מהי קופת חזון איש ואיך היא פועלת למען המשפחות הללו?

איך קורה שבעידן המודרני נדרשות תרומות למשפחות במצוקה

העידן המודרני הביא איתו אפשרויות חדשות ומעניינות להתפרנס. עם זאת, נוצא גם מצב חדש שלא היה קיים עד לא מכבר – מצב שבו משפחות שבהם לפחות אחד מבני הזוג עובד ומתפרנס, עדיין נמצאות מתחת לקו העוני, לכם תרומות למשפחות במצוקה היא חשובה גם בימינו.

  • משפחות מרובות ילדים: משפחות שגם בהינתן הכנסה קבועה של אחד ההורים לפחות, עדיין ההוצאות שלהן גדולות משמעותית מההכנסות.
  • ילד או מבוגר עם בעיות: סוג אחר של משפחות הוא משפחות שבהן אחד הילדים או המבוגרים סובל מבעיה שהטיפול בה כרוך בהוצאות שהמשפחה אינה יכולה לעמוד בהן.
  • הכנסה נמוכה: גם אחרי עליית שכר המינימום, יש הרבה עיסוקים שבהם גם עבודה במשרה מלאה עדיין מניבה הכנסה נמוכה. זאת, בעיקר אם מדובר במשרה חלקית.

מצד אחד, משפחות רבות נסקו במעמדן הכלכלי. מצד שני משפחות רבות, בעיקר כאלה שבהן אחד מבני הזוג עובד או ששני בני הזוג עובדים במשרה חלקית או בשכר נמוך, הידרדרו במהירות אל מתחת לקו העוני, הדבר נכון בעיקר במשפחות שגם אין להן דירה משלהן והן משלמות שכר דירה גבוה.

מתי משפחה נחשבת משפחה במצוקה

משפחה נחשבת משפחה במצוקה, אם התוצאה הסופית של המצב היא שבני המשפחה הולכים לישון רעבים, אינם מתלבשים בבגדים המתאימים לעונה, אינם יכולים לחמם את הבית בחורף ואינם יכולים לעמוד בהוצאות הבית הבסיסיות. למרבה הצער, לא תמיד ניתן להבחין בסימנים מדויקים המצביעים על המצב האמיתי של המשפחה. לעיתים מדובר במשפחות נורמטיביות, שיוקר המחיה הכריע אותן והן מתקשות לעמוד בכלל ההוצאות. בני משפחות כאלה נקראים "עניים חדשים" – כאלה שממלאים את כל החובות לחברה ועושים הכל כשורה, ובכל זאת לא יכולים לגמור את החודש. תרומה למשפחות במצוקה נדרשות על מנת לאפשר להן לנהל חיים קרובים ככל האפשר לחיים תקינים. אחד הגופים היותר פעילים בגיוס תרומות למשפחות במצוקה היא קופת החזון איש – קופת צדקה הקרויה על שם החזון איש, הוא הרב ישעיהו קרליץ. מדובר באדם שהקדיש את כל חייו לטובת הכלל ופעל ללא לאות למען הזולת. אם יש לכם עניין לסייע באמצעות תרומות למשפחות במצוקה, הגעתם למקום הנכון. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולתרום באמצעות קופת חזון איש לנזקקים ולמשפחות במצוקה ולקיים מצוות מתן צדקה.

השאירו כעת שמות לתפילה:



פרטי התורם: