חשיבות ליווי ועזרה בלימודים לילדים יתומים

ילדים ללא הורים נמצאים באחריות רשויות הרווחה בישראל. לרוב, המסגרות שילדים אלו נמצאים בתוכן לא תמיד מעניקות להם את הליווי החינוכי וההשכלתי שנדרש לכל תלמיד או תלמידה יתומים. אימוץ ילדים אלו והענקת חום ואהבה יחד עם ליווי לימודי, יכולים לשנות את חייהם. אז כיצד נוכל לשפר את העולם ומה החשיבות של ליווי ועזרה בלימודים לילדים יתומים? במאמר זה נסביר לכם.

מי הוא ילד יתום?
ילד יתום הוא ילד ששני הוריו נפטרו ואו נטשו את המשפחה לפני שמלאו לילד 18 שנים. ילד יתום זכאי בין היתר לקצבה מיוחדת, ביניהם גם לקצבה של ילד נטוש. זאת אם הוא ננטש על ידי שני הוריו ואחד מהם מוכר כתושב ישראל. גם ילד שנטש את בית הוריו בעקבות אלימות במשפחה או הוצאה של משרד הרווחה נחשב ילד יתום וזכאי לקצבה. הורים שרוצים לאמץ ילדים יכולים לפנות לכמה גורמים, ביניהם עורך דין לענייני משפחה. אימוץ ילדים הוא לא נושא קל, תהליך אימוץ ילדים יכול לקחת לעיתים שנים. אך אימוץ ילדים לאם חד הורית יכול להיות קל יותר.

חשיבות ליווי ועזרה בלימודים
ילדים יתומים לרוב לא זוכים להשכלה טובה או השכלה בכלל. חלקם שנמצאים באחריות הרשויות גרים בפנימיות ולא תמיד נמצאים במסגרות המתאימות עבור הצרכים הלימודיים שלהם. לא נשכח שגם מצבם המשפחתי יכול לעיתים לבלבל אותם ולא תמיד יש להם את המענה הסוציאלי הנדרש. החשיבות בליווי ועזרה בלימודים היא גדולה, ועל כן מדיניות ממשלתית צריכה להיות בצידם של הילדים ולתמוך בהם כמה שיותר.

האם ניתן לאמץ ילדים יתומים?
כמובן. אימוץ ילדים הוא תהליך מבורך ומשמח, אך יכול להיות קשה. פנייה לעזרה מקצועית כמו עורך דין לענייני משפחה שילווה אתכם בכל המסע יכולה להקל על כך ואף לסייע לזירוז הדרך. אימוץ ילדים במדינת ישראל נעשה באמצעות השירות למען הילד. בתהליך זה, הילד מתנתק ממשפחתו הביולוגית, במידה ויש כזו, ומועבר להורים המאמצים. ההורים המאמצים זכאים להטבות מס וקצבאות מיוחדות כמו חופשת לידה ודמי לידה שמגיעים גם להורים ביולוגיים רגילים.

מה התנאים?
מי שמעוניינים להיות הורים נדרשים לענות על מספר תנאים כמו היותם נשואים ומקיימים כלכלת בית משותפת לפחות שנתיים. הורים יחידים יכולים להיות מועמדים לאימוץ הילד כשאין זוג שביקש לאמץ הילד לפניהם, במידה ובן זוגם נפטר והם מעוניינים לאמץ את ילדו – דבר זה אפשר. בין היתר הפרש הגיל בין הילד לכל אחד מההורים צריך להיות 18 שנה לפחות, ולא יותר מ-43.

בנוסף, ההורים המאמצים נדרשים להיות בני אותה הדת כמו הילד המאומץ. ההורים המאמצים נדרשים להיות בעלי 12 שנות לימוד לפחות ועליהם להיות בעלי הכנסה קבועה ויכולת לפרנס את המשפחה והילד המאומץ בפרט. ההורים נדרשים גם להציג תנאי מגורים סבירים, בתוכם גם חדר פרטי עבור הילד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *