תמיכה במשפחות במצוקה

תמיכה במשפחות 

לפעולות צדקה יש חשיבות רבה ולכן העמותה שמה לה למטרה לבצע פעולות שונות, כדי להעניק תמיכה למשפחות שונות כיוון שיש להן צורך בקבלת מעטפת שהן זקוקות לה. התמיכה במשפחות אינה זהה לכל משפחה, אלא המומחים של העמותה בוחנים כל בקשה של הציבור ומחליטים למי לסייע ובאיזה רובד. יש כאלה שזקוקים לסיוע בנושאים פסיכולוגיים ורגשיים ולכן אנשי העמותה מנתבים עבורם חיבור עם איש מקצוע שמתאים לסייע בכל מקרה ספציפי כמו פסיכולוגית לילדים, מומחה בוויסות רגשי לבני נוער וכו'. מעבר לכך המגמה של העמותה היא להעניק יד מושטת למשפחות של אלמנות ויתומים שנמצאות במצוקה ולכן יש צורך אקוטי לעזור להם, בדרכים מקצועיות מוקדם ככל האפשר. 

כדי לנתב סיוע של אנשי מקצוע לכל אחת מהמשפחות יש צורך במימון הטיפולים האלו באופן קבוע ולאורך כל השנה. לצורך כך מבצעת העמותה גיוס משקיעים . מדובר באנשי עסקים אשר מבינים את חשיבותה הגבוהה של הפעילות ההומניטרית שמבצעת העמותה ולכן הם מוכנים לסייע במימון הפעולות החשובות האלו. המשקיעים נהנים מהעובדה שהכספים שהם מעבירים הם הוצאה מוכרת על פי סעיף 46 לחוק ולכן סך המס שהם משלמים בסוף השנה הוא נמוך יותר.

תמיכה במשפחות במצוקה 

יתומים, אלמנות ובני משפחה רבים אחרים, עוברים דברים קשים מאד בחייהם במציאות הישראלית. הם חווים קשיים רגשיים אשר נובעים מאסונות משפחתיים הקשורים בפציעות ובמוות. לכן בהתאם לאופי של הבעיה, יש למצוא את המטפל הנכון ביותר שיוכל ללוות אדם זה ולהעניק לו את האחיזה במציאות שכל כך נחוצה לו, כדי שהוא יתגבר על המכשולים. אין מדובר בהליך פשוט ומהיר, אלא בתהליך ארוך וקשה ביותר.

סיוע כלכלי למשפחות

מעבר לכך משפחות נקלעות למצוקות כלכליות עקב בעיות של פרנסה שחלקן אינן צפויות. לכן אין להן די כסף לשלם עבור הנושאים הבסיסיים כמו מזון, חשמל, ארנונה וכו'. אנשי העמותה בוחנים באופן מעמיק את הצורך הספציפי של כל משפחה ובאמצעות התרומות הכספיות שגויסו לעמותה על ידי  המימון של המשקיעים, הם מסוגלים להעניק תמיכה במשפחות. אין מדובר בתמיכה שהיא זהה לכל משפחה אלא על פי הצורך. 

יש כאלו שיקבלו סיוע של סלי מזון שבועיים, אחרים יקבלו כספים עבור סגירת חובות שהם בעייתיים כמו אלו בעירייה או בחברת החשמל.

מציאת עבודה לנשים 

נשים רבות מעוניינות לעבוד ולהרוויח כסף לפרנסתן אך אין להן מקצוע, או שהן לא מוצאות עבודה. גם כאן העמותה במסגרת הליך של תמיכה במשפחות מסייעת לנשים בשני הרבדים האלו. יש כאלו שמקבלות הצעה ללמוד בקורס מסוים שמתאים לה ובתום הלימודים העמותה תסייע לה במציאת עבודה בתחום אותו היא לומדת. 

לנשים אחרות העמותה מסייעת במציאת עבודה על פי התחום שבו היא עבדה בעבר או ידע שיש לה כי למדה נישה מסוימת. השורה התחתונה היא להצטרף למעגל העבודה כדי ליצור הכנסה משפחתית שתסייע מאד ביום יום. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *