תורה ועבודה – איך הם משתלבים בעידן המודרני?

תורה ועבודה הם שני דברים חשובים מאוד. כאשר אנחנו אנשים מאמינים למידת תורה היא דבר חשוב מאוד עבורנו. התורה של עם ישראל היא קדושה ולימוד שלה הוא מצווה. כאשר אנחנו כמשפחה מחליטים שהבעל ילמד תורה והאישה תעבוד – אנחנו למעשה מחליטים להקדיש את חיינו לדת. השאלה איך תורה ועבודה משתלבים בעידן המודרני? היא שאלה חשובה מאוד. למעשה יש גם הרבה תלמידי חכמים שעובדים ביום ולומדים בלילה. כך הם גם מקדשים את עבודת השם וגם מסייעים למשפחה שלהם להתקיים מבחינה כלכלית.

האם ניתן ללמוד תורה ולעבוד באותו הזמן?

ניתן ללמוד תורה ולעבוד באותו הזמן – אבל זה קשה וזה עניין של בחירה אישית. ניהול כלכלת המשפחה יכול להתנהל גם כאשר רק האישה עובדת ומפרנסת את הבית והבעל למעשה לומד תורה. לימוד תורה זה לא פחות חשוב מעבודה מעשית שמקבלים עליה כסף. השכר על עבודת התורה הוא אהבה השם וקידוש הדת – ולעיתים זה שכר גבוה יותר מאשר שכר כספי. חשוב שנקבל את ההחלטה האם שני בני הזוג עובדים ביחד או האם רק האישה עבודת והבעל לומד תורה.

למה חשוב ללמוד תורה?

חשוב ללמוד תורה, כי לימודי תורה הם המהות של הדת היהודית. אם אנחנו רוצים לנהל אורח חיים דתי אז חלק חשוב מכך הוא לימוד תורה. לימוד התורה יכול לסייע לנו לחזק את האמונה שלנו ולשפר את הדרך שבה אנחנו מקיימים מצוות. היהדות היא דת עמוקה מאוד ויש לה היסטוריה חשובה מאוד. אם אנחנו רוצים להתמסר באופן מלא בחיי היהדות כדאי לנו להשקיע בלימוד תורה כמה שיותר שעות.

למה חשוב לעבוד?

באופן מעשי, כמו שכל אחד יודע אז חשוב מאוד לעבוד. אם אנחנו לא עובדים אין לנו כסף לממן את אורח החיים שלנו. אם אנחנו רוצים לפרנס את עצמנו ואת המשפחה שלנו, אנחנו חייבים לעבוד. עבודה היא לא רק לשם כסף – היא יכולה לתת לנו גם משמעות וסיבה לקום בבוקר. כאשר אנחנו עובדים בעבודה שאנחנו אוהבים אנחנו יכולים להיות מאושרים יותר. עבודה הוכחה כדבר שמסייע בהעלאת מצב הרוח שלנו ובשמירה על אורח חיים תקין ובריא. אם אנחנו רוצים שהמשפחה שלנו תתפקד כדאי לנו מאוד להשקיע באיכות העבודה שלנו ולוודא שיהיה לנו מקור הכנסה איכותי מאוד.

בסופו של דבר, ניתן לשלב בין עבודה ובין לימוד תורה. עולם התורה והאמונה תמיד עודד אנשים לצאת לעבוד ולתמוך מבחינה כספית במשפחה שלהם. חשוב מאוד להשקיע גם בלימוד התורה וגם בעבודה ולבחור מה מתאים לנו באופן אישי ומשפחתי. אם לא מתאים לנו ללמוד תורה מסיבות שונות ומגוונות שמשתנות מאדם לאדם – אז כדאי מאוד שנצא לעבוד ונפרנס את המשפחה שלנו ואת הילדים שלנו בכבוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *