עשר בשביל שתתעשר – הסגולה הגדולה של מצוות מעשר

כולנו יודעים שיש עניין לתרום מעשר כספים. לא כולם זוכרים להפריש את המעשרות והאמת היא שלא כולם יודעים את הדגשים של ההלכה ואיך אמורים להפריש את המעשרות.

אז יש מספר דברים חשובים אשר עליהם יש לתת את הדעת כדי לזכות אכן בהבטחה –  'עשר בשביל שתתעשר'.

התנאי הראשון – נתינה מדויקת

את כספי המעשר יש להפריש במדויק. לא יותר מעשירית וכמובן לא פחות. אם האדם רוצה לתת מעט יותר הוא צריך לומר שהסכום שהוא נותן מעבר למצוות מעשרות הם יינתנו לשם צדקה.

חשוב לדעת שמצוות מעשר זה מכל סכום אותו מרוויחים. זה לא רק מהמשכורת אלא גם ממתנות שמקבלים, מכסף שמוצאים או כל בונוס כספי שמקבלים ממקום העבודה.

התנאי השני – מעשרות ללומדי תורה

החפץ חיים כותב בספרו אהבת חסד כי השכר על המעשרות הוא רק אם הוא מועבר ללומדי תורה. מובא בפסוק – והבאתם כל המעשר… בית האוצר ויהי טרף לביתי. רש"י במקום מסביר כי המעשר אמור להיות טרף למשמשי, דהיינו אוכל עבור לומדי תורה.

בחנוני נא בזאת

בורא עולם הסכים כביכול שיבחנו אותו במצוות נתינת המעשרות. הסיבה לכך על פי דברי הרדב"ז היא על מנת שיהיה המשך קיום ללומדי התורה וכן לעניים של עם ישראל. הקב"ה כביכול מבטיח ואומר שהוא מוכן שאנחנו נבחן אותו בדבר הזה ובלבד שאנחנו נדאג לפרנס את העניים ואת לומדי התורה.

שימו לב למי אתם תורמים את כספי המעשר

אז הבנתם שנתינת צדקה ובייחוד נתינת מעשרות היא זכות ונתינה שתחזור אליכם בגדול. אך זאת רק אם דואגים לכך שהכסף יגיע למקומות טובים ולמטרות נכונים.

כך שאנשים שלא רוצים להגיע למצבים של מצוקה כלכלית, של סחרחרה של חובות ואפילו מצבים של פשיטת רגל בגלל חוסר יכולת של סגירת חובות, יכולים בהחלט לקבל מענה מושלם בזה שהם יפתחו יותר את ידם ויתרמו כפי יכולתם עבור לומדי התורה.

אך כאמור, הדבר הכי חשוב עליו יש לתת את הדעת זוהי המטרה והמקום אליו הכספים מגיעים.

על כן, חשוב לברר היטב בטרם מזמינים כספי מעשר למוסד, לארגון, לישיבה או כל מקום אחר של לומדי תורה. לדוגמא אדם שרוצה לתרום לארגון צדקה כלשהו, חשוב שהוא יבדוק מי עומד בראש הארגון, לידי מי הוא מוסר את הכספים והאם הוא אכן מעביר את הכסף שילך נטו לצרכי צדקה ולא יעבור בדרך יותר מידי ידיים שיצמצמו את הסכום לכדי משהו לא ממשי.

בכל מקרה, את כספי המעשרות חשוב להפריש מיד כאשר הכסף מגיע הביתה. אנשים שמתחילים לצבור חובות למעשרות מתקשה אחר כך לשלם סכומי כסף גבוהים של כך של מעשרות כאשר זה הופך להיות משהו מכביד וכמעט בלתי אפשרי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *