סיוע למשפחות בשלל דרכים

סיוע למשפחות

במעגלי החיים יש משפחות שבהן יש ממון והכנסות שוטפות ולכן הן מצליחות לממן את עצמן ולדאוג לכל מחסורן. אך יש גם משפחות רבות שיש להן קשיים כלכליים ואחרים ולכן הצוותים של סיוע למשפחות מעבירים להם עזרה בדרכים שונות וזאת על פי הצורך הספציפי של כל אחת מהמשפחות הללו. משפחות אשר זקוקות לסיוע של מזון מקבלות סלי מזון עבור סעודת עניים, או מועברים אליהם כספים שישמשו אותם באופן שוטף לרכישת מזון עבור כל בני המשפחה. כיוון שמדובר בדרך כלל במשפחות גדולות שכוללות ילדים רבים, סכום הסיוע מכסה את הצורך האלמנטרי הזה.

משפחות אחרות זקוקות לסיוע של כתיבה בספר החיים ולכן סופר צללים עוזר להם להכין את כל המידע המשפחתי אשר לו הם זקוקים. משפחות אשר עקב אסונות שונים נותרו בהן אלמנות ויתומים זקוקים לתמיכה מיוחדת הן נפשית והן כספית. זו הסיבה שהם מקבלים את מלוא המעטפת אשר תסייע לכל אחד מהם להתגבר על הקשיים בחייו. יש טיפולים פסיכולוגיים ופסיכותרפיים, קבוצות תמיכה שכוללת אנשים בעלי בעיות זהות של אלמנות ויתומים, אשר עוזרים זה לזה לנוכח העובדה שהצרות שלהן הן משותפות.

 

סיוע למשפחות עקב בעיות רפואיות

לצערנו אצל משפחות רבות יש מצוקות רפואיות של אחד ההורים או אצל הילדים. עקב כך אורח החיים שלהם אינו נורמטיבי והם זקוקים לסיוע ברבדים רבים של חיי היום יום שלהם. חלק מהם זקוקים לסיוע כספי כדי לעמוד בכל ההוצאות הרפואיות כמו קניה של תרופות יקרות שמקצתן אינן כלולות בסל התרופות, עלויות של הנסיעות התכופות לביצוע טיפולים במרפאות ייחודיות ובבתי החולים. כמו כן העלויות של רכישת ציוד מיוחד שאינו ניתן בהשאלה, כמו כיסאות גלגלים לבעלי צרכים מיוחדים.

 

ההתנהלות בכל יום

במשפחות רבות יש סיוע קבוע של מטפלת אשר צמודה לאחד ההורים או לילדים. היא מבצעת את כל הפעולות האלמנטריות כמו רחצה, הלבשה, האכלה ובעת הצורך גם החלפת חיתולים. היא מסייעת מאד בכל ההתנהלות היום יומית בבית כמו בישול וכביסה וכך היא מורידה מהעומס הרב שמוטל על כתפיהם של האנשים הבריאים בבית. הסיוע למשפחות הללו כולל את העלויות הגבוהות של התשלומים למטפלת וזאת מעבר לכספים שהמדינה מסייעת למטרה זו.

 

חולים בבתי החולים

בני משפחה שאחד מיקיריהם מאושפז או אמור לעבור ניתוח, נמצאים שעות על גבי שעות בבית החולים ומעבר לכך יש צורך לטפל בכל מה שקורה בבית עם הילדים שנמצאים בו. לאור זאת הם זקוקים לעזרה רבה, הן במציאת מקום מגורים זמני סמוך לבית החולים אם הם גרים באזור גיאוגרפי מרוחק, כמו כן סיוע בבית בנושאים הבסיסיים.

עקב המצב המיוחד, הורים רבים אינם עובדים ולכן הם זקוקים לאופציה של סיוע למשפחות על ידי הכנסות קבועות כדי לעמוד בכל ההתחייבויות שלהם כמו קנייה של מזון, תשלומי חשמל, ארנונה, משכנתא ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *