כיצד עורך דין פלילי יכול לעזור לכם למצות את מלא הזכויות שלכם:

מרבית מהאנשים באוכלוסייה שבויים בקונספציה שהיעזרות בשירותיו של עורך דין פלילי שמורה רק למקרים קיצוניים ביותר, למשל כאשר הם מועמדים לדין פלילי וצריכים עורך דין שיגן עליהם בבית המשפט.

עם זאת, לא כך הדבר. עורך דין פלילי יכול לסייע לכם עוד הרבה לפני שלב המשפט לעניין מיצוי הזכויות שלכם. נקלעתם לסיטואציה של היתקלות במישור הפלילי?- אין ספק שעליכם להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי כמה שיותר מוקדם בהליך, כדי שתוכלו למצות את זכויותיכם עד תום ולנהל את ההליך בצורה המקצועית ביותר.

זכויות במסגרת ההליך הפלילי:

זכות הנחקר בפלילים:

הזכות הראשונה והחשובה ביותר היא זכות הנחקר בהליך הפלילי לא להשיב על שאלות שעלולות להפלילו על בסיס זכות השתיקה או על בסיס חיסיון מפני מתן עדות מפלילה כאשר מדובר בעד. עם זאת, חשוב להבין מהן ההשלכות של זכות השתיקה והעובדה שהיא יכולה לשמש כתוספת ראייתית מסייעת.

עורך דין מקצועי יוכל לצייר לכם את מפת הסיכונים והסיכויים ממיצוי זכות, ולהסביר לכם כיצד אתם יכולים לנצל את זכויותיכם בצורה הנכונה ביותר עבורכם.

זכות השימוע:

זכות חשובה נוספת הינה זכות השימוע בהליך הפלילי. הזכות מופיעה בסעיף 60(א) לחוק הדין הפלילי, והיא למעשה זכותו של חשוד בהליך הפלילי להשמיע את טענותיו לפני הגשת כתב האישום על ידי התביעה או הפרקליטות.

היעזרות בעורך דין תעזור לך למצות את מלוא הזכות. עורך דין מקצועי המתמחה בפלילים ידע לומר לכם כי מדובר ב one shot- ואין הזדמנות חוזרת. לכן יש לשטוח טענות עיקריות וחשובות בצורה קוהרנטית המנוסחות בצורה ראויה.

שחרור בערבות:

עניין נוסף הקשור בהליך הפלילי הוא נושא השחרור בערבות. עורך הדין צריך להבהיר בפני הלקוח שלו לא רק מהן זכויותיו בתור משוחרר בערבות, אלא גם מה הוא חייב לעשות וממה להימנע כדי שהוא יוכל להמשיך ולהנות מחירותו. לדוג': על המשוחרר בערבות יש איסור יציאה מהארץ, איסור כניסה לאזור מסוים, צו הרחקה שיש לעמוד בו, חובה להתייצב לחקירות במשטרה במועדים שיימסרו לו, איסור על המשך עיסוק בתחומים הקשורים או תחומים המשיקים לתחום נשוא העבירה ועוד.

היוועצות בעורך דין פלילי:

כפי שהודגם לעיל, היעזרות בשירותיו של עורך דין בהליך הפלילי הינה קריטית. אך הבחירה אינה פשוטה כלל ועיקר. ישנם מספר טיפים חשובים בבחירת עורך דין פלילי:

ראשית, יש לבחור עורך דין שידע להציג בפניכם את כל האפשרויות העומדות לכם בנסיבות, וכן כזה שידע להסביר לכם בדיוק בפני מה אתם עומדים, באופן שלא תרגישו מודרים מההליך שמתנהל נגדכם. וכמובן שמקצועיות ואחוזי הצלחה הם חלק בלתי נפרד מבחירה של עורך דין, כך תוכלו להרגיש שאתם בידיים טובות. לייעוץ עם עורך דין פלילי מומלץ שי רודה לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *